Kurs om varumärken i sociala medier på Berghs!

Tredje gången gillt under 2013 så kommer jag och Sarah att hålla vår kurs i att bygga varumärken i sociala medier på Berghs. Den 11-13 december går årets sista kurstillfälle. Vi vet att det är knepiga dagar men det kan vara värt det. Kan vara så att det blir lussebullar till fikat och jag sjunger Staffanvisan. :)

Deeped Niclas Strandh och Sarah Larsson Bernhardt. Lågupplöst jpg. Foto: Jessica Engström

Deeped Niclas Strandh och Sarah Larsson Bernhardt. Lågupplöst jpg. Foto: Jessica Engström

Sarah och jag fick möjligheten att bygga en kurs som vi vet finns behov av. Vi jobbar dagligen med frågorna och har byggt kursen utifrån ett koncentrat av de frågor och problem vi möter hos kunder i vardagen.

Så här skrev en av de som gick vår första version av Bygga varumärke i sociala medier:

Jag har, tack vare kursen, fått en bättre struktur på det vardagliga arbetet, vilket innebär att jag är mer effektiv. Jag utgår hela tiden från den strategi jag presenterade sista dagen, och även om jag inte är i mål med allt har jag kommit en bra bit på vägen.

Kursen bygger på att arbeta med strategi och taktik. Vi arbetar utifrån att ett varumärke måste hitta sitt existensberättigande för att bli socialt, sin sociala identitet och den sociala målgruppen. Självklart också hur man kan jobba med de kanaler som är effektiva utifrån de mål och målgrupper som företaget har. Det innebär att vi arbetar med sociala målgrupper och med innehåll: content marketing är nödvändigt för att lyckas med att bygga ett varumärke i sociala medier. Visuell storytelling: bilder och rörligt.

Vi hoppas att vi ses. Efter två kurser så vet vi att det är bra; och att även om man har små förkunskaper eller lite större så är kursen matnyttig.