Föreläsningar, workshops och sånt om sociala medier och digitala trender

Semestern är över sedan en vecka. Arbetet börjar så snabbt få upp farten. Deepedition DigitalPR är ju en ganska integrerad del av United Power. Framöver har jag en del intressanta föreläsningar och utbildningar på gång under hösten. Och precis som under våren satsar jag på att göra dem i samarbete med Sarah Larsson Bernhardt (@sa_na_si), social media advisor på Knowit Göteborg.

Deeped och Sanasi

Redan den här veckan håller vi en två timmars-föreläsning om digitala trender för ett stort retailföretag i Göteborg, under hösten kommer vi också att hålla en tredagars kurs om att bygga varumärke i sociala medier i Dalarna liksom att om allt går i lås kommer vi att hålla en tredagars intensivkurs på Berghs igen till vintern. Vi diskuterar också ett antal halv- och heldagsseminarier om sociala medier med olika intressenter.

Är du intresserad av en föreläsning med oss? Vi försöker att utveckla föreläsningar, seminarier och workshops speciellt för våra kunder. Vi föreläser om följande delar:

  • Bygga varumärke i sociala medier. Här tittar vi på strategi, taktik och operativt arbete för ett sociala mediearbete. Vi har förutom vår långa kurs på tre dagar också möjlighet att ge den som heldag respektive en halvdag. Målgrupp är kommunikatörer som har börjat att arbeta med sociala medier men behöver strukturera arbetet bättre, skapa ett flöde och en strategi.
  • Digitala trender. Vi lever båda mitt i den digitala verkligheten och håller koll på alla trender. Föreläsningen är alltid inriktad både på en generell trendspaning utifrån både nytta och behov men också inriktas mot att titta på vilka av de trender som rör sig som påverkar just kunden. En till två timmars föreläsningar med möjlighet att addera specifik workshop runt företagets behov. Målgrupp är alla som är intresserade och ser att digitala medier är nödvändiga för företaget eller organisationens marknadskommunikation.
  • Sociala medier: Vad är det? En föreläsning som rakt av går igenom sociala medier. Vi tittar på varför de är viktiga, vilka de är och hur de kan användas. En timme till en halv dag. Målgrupp är de som behöver en grundkurs runt sociala medier. Allt från hela företaget till personer som känner att det är dags att lära sig det här med sociala medier.
  • Sociala medier: Så gör du. Vi kan också bygga workshops om strategi, taktik såväl som runt storytelling eller digital pr. Dessa bygger vi tillsammans med beställaren. Här jobbar vi med att tillsammans med deltagarna arbeta med ämnet. En halvdag per workshop.

Hör gärna av dig till deeped@digitalpr.se så får du veta mer. Eller prata med oss på Twitter: @deeped eller @sa_na_si.

Jag kommer själv att hålla en kort introduktion om att leva i realtid under en konferens i Göteborg liksom jobbar med planering för mitt ”ben” under årets Internetdagarna: den digitala vardagen. Ett spännande projekt där jag fungerar som kurator för dagen.

För övrigt arbetar jag vidare som creative planner på United Power med våra kunder liksom att jag under en kortare period går in som copywriter.