Deepedition bor på Palladium Dalarna

September är en fantastisk månad och idag skiner solen som om den tänkte ge lite mer sommar. Men september är också en månad fylld med mycket jobb. Det är fantastiskt det som händer hela tiden: när det gäller digitala medier så är det nu det sker – vi pratar inte längre ”om” utan ”hur”. Höll en föreläsning för en mängd internationella marknadsförare där deras chefer verkligen är all in på att företagets framtida sätt att arbeta med marknadsföring och PR handlar om sociala medier. Just nu sitter jag och slutför flera uppdrag där det handlar om att vara kreativ istället för att hitta minsta möjliga ”påverkan på det traditionella sättet”. Jag är glad att jag valde att ta steget att på mer eller mindre heltid jobba dedikerat med digital marknadsföring, sociala medier och konversationsmarknadsföring.

September är också flyttandets tid. JMW som jag jobbar med i Stockholm har bytt kontor och här på Palladium Dalarna har vi flyttat runt lite. Jag sitter numera uppe i ett lite mer eget krypin:

Det innebär också att jag valt att ”flytta” mitt officiella kontor hit (efter snart två år…). Så vill du checka in kontoret, digitalt eller analogt så finns nu Deepedition DigitalPR på Sveagatan 21 i Borlänge. Tillsammans med Sprida Reklambyrå och Borlänges Näringslivskontor och andra njuter vi av Palladiums fantastiska arkitektur och rymd.

Några har frågat mig varför jag slutat med de ”blänkare” som jag tidigare publicerade varje eller varannan dag. Det är bland annat beroende på att jag misstänker att dessa postningar gjort att spamfiltret Akismet anser mina bloggar som spambloggar. Så jag har valt att sluta med dem och istället publicerar jag flera gånger per dag bra länkar med korta kommentarer på Deepedition DigitalPR (ja – sidan skapades när företaget fortfarande hette Strandh DigitalPR och än så länge tillåter inte Facebook att man byter url). Gå gärna in och gilla den sidan och följ. Kommentera gärna länkar och kommentarer! Där kan ni också se den nya logotypen och den som är uppmärksam ser att den bygger på samma form som Deepedition. Det handlar om saker som ni kommer att bli varse framöver. :)

Självklart fortsätter jag att twittra på @deeped. Men min nya stora kärlek är min Tumblr-blogg. Gå till Deeped.net och få en dos av vad som inspirerar mig. Just Tumblr som plattform har jag till och från använt under många år men har senaste tiden återfunnit passionen för plattformen. Det är enkelt att uppdatera, den är en blandning mellan Twitter där du oftast läser Tumblrs som du följer i Dashboard, men du har inte Twitter begränsningar när det gäller att posta innehåll vilket gör den mer lik en blogg. Samtidigt är det enkelt att ”reblogga” innehåll dvs. lägga upp andras tumblr-postningar i sitt eget flöde – givetvis med total credd till den som postat.

För många företag och organisationer kommer Tumblr att bli en riktigt spännande plattform att använda, kanske vid sidan om den mer ”officiella” bloggen eller på andra sätt ge möjlighet till att bredda den digitala storytelling som behövs för att ett varumärke ska kunna överleva i den digitala världen. Och det ämnet är något som jag kommer att föreläsa om under Bok- & Biblioteksmässan om några veckor i PRVs monter.

Visst är det fantastiskt kul att leva just nu när allt det här händer!