Tvåårsdag på Deepedition DigitalPR

Idag är det två år sedan jag blev egenföretagare (fuskstartade ett par dagar innan men enligt Bolagsverket så är det första april 2009 som jag startade). Strandh DigitalPR som nu blivit Deepedition DigitalPR AB startade för två sedan.

Happy Birthday Maxo!

Jag valde helt enkelt att slänga mig ut från en ganska trygg tillvaro som delägare i Heimer & Company. För att få chansen att jobba med det jag brinner för: digitala medier, social branding och konversationsmarknadsföring. Mycket av min tid har jag gjort som underkonsult till JMW Kommunikation (som fyller åtta år idag – grattis grattis).

Ett stort antal föreläsningar, workshops och prjekt har jag drivit i mitt eget bolag. Det har varit en bumpy ride, företagande innebär att man ständigt jobbar, att vara strateg inom en sån snabb och föränderlig värld som den digitala innebär att man aldrig kan säga att ens kunskap är fullständig.

Två år har inneburit mängder med fantastiska möten med fantastiska människor, samarbeten med spännande kunder. Och för min del, som boende i Borlänge men med JMW i Stockholm, mängder av timmar på tåget.

Nu går jag in på tredje året. Jag har lärt mig mycket och kommer att utveckla ett antal spår in mot framtidens nya våg av marknadsföring. För inget är statiskt och vi är inte inne i en liten förändring utan mitt i ett stort paradigmskifte där varje del av marknadskommunikationen är i förändring.

De gamla teorierna måste ses i ljuset av det digitala. Medialandskapet är i ständig förändring.

Mitt i allt detta är Deepedition DigitalPR. Nyfiken, engagerad och rätt så kunnig. Tycker jag själv.