God jul!

Det har varit oerhört intensiva slutveckor innan julen. Några julkort har jag inte hunnit att fixa – men jag vill så här sent på julaftonen önska er alla en god avkopplad jul. Ser man på Twitterflödet så är det en del som är rätt urkopplade och nerkopplade också men om man tänker tillbaka på hur det var förra julen så har verkligen Twitter förändrat vår konversation (just nu twittras det med hashtaggen #karlbertil) och våra relationer. Facebook och Twitter har utvecklats åt olika håll under året – Facebook som mainstream: 3,5 miljoner svenskar med konton där om du lyssnar på bussen, på cafét eller någon annanstans hör hur Facebook alltid finns med i konversationerna: “jo jag såg det på Facebook” eller “XX sa ju det på Facebook”. Twitter har fr a blivit en möjlighet för journalister att hålla koll, för politiker att skapa en ny personlig plattform för att nå andra opinionsbildare, politiker och media på ett nytt sätt och för företag att hitta nya sätt att prata med sina kunder inom en sfär som gärna pratar vidare om ett varumärke.

Nästa år kommer att bli spännande – jag återkommer både med hur Strandh.DigitalPR kommer att utvecklas respektive de möjligheter och den utveckling som jag ser.

Tills dess: läs JMWs flippar och floppar från året som gått.