Kortbloggat på digitalpr.se-11 July 2009

  • LociLoci gör en fuling
  • Fuling och olagligt och fr a så kan Lociloci kyssa hela sin affär adjö. Ni som signade upp – se till att signa av. För LociLoci är inte värda att satsa på när de väljer att börja ta betalt om du inte tar bort ditt betakonto.

  • Military leaders embrace social media
  • Amerikanska militären använder sociala medier. Och gör det bra – fr a inser de att det handlar om HR-arbete: att varumärka sig som arbetsgivare, något som är ett av de starkaste och mest direkta sätten att få ut nytta av sociala medier.

  • Secret of Googlenomics: Data-Fueled Recipe Brews Profitability
  • Till skillnad mot DN Kulturs minst sagt märkliga artikel om Googles kontroll så är Levy’s gigantiska genomgång av Googles AdWords och AdSense, historien om hur GOOG vågade göra något ingen annan vågat göra och hur Googlenomics bygger på spelteori, algoritmer och realtidsauktioner. En sommarläsning som du inte kan missa för att bättre lägga pusslet om Google.

  • Jeremy Abelson: Embrace For Impact: Alex Bogusky Discusses Social Media and Long Term Changes in the Media Landscape
  • Bogusky intervjuas om den nya mediamarknaden. Om någon ännu tvivlar på att sociala medier (och hello – det heter så här: att försöka byta namn är rätt kört) är en självklar del i den nya marknadsföringen bör nog efter det här inse att de haft fel. Mycket bra sammanfattning och intressant från den person som under flera år lyckats att vara bland de fem bästa CDs i världen.

  • Vägen till finkan
  • Nu har Miami gjort det igen. Och den här gången uppmärksammat i stora tidningar – gerillaPR.

  • Fredagsöl på twitter-#FollowFriday
  • Brit har fortsatt att skriva om #followfriday på Twitter och väljer att göra en bloggpost om vilka hennes favoriter bland sina följare är.