Kortbloggat/digitalpr.se-24 June 2009

  • Dennis

    Förstår inte alls häcklandet av banners. Ingen häcklar en smart tidningsannons. Varför då häckla en smart banner? Man kan lösa en uppgift med smarta banners. Om man inte inser det, bör man nog tänka till ett varv till. Micro sites är inte allt. Inte heller smarta apps med mera (vilket du kan inkludera i en banner).

  • Dennis

    Förstår inte alls häcklandet av banners. Ingen häcklar en smart tidningsannons. Varför då häckla en smart banner? Man kan lösa en uppgift med smarta banners. Om man inte inser det, bör man nog tänka till ett varv till. Micro sites är inte allt. Inte heller smarta apps med mera (vilket du kan inkludera i en banner).

  • Jag häcklar konstant tidningsannonser :). Ja, man kan lösa en uppgift med en banner – men det är väldigt märkligt att sätta bannern som en grundläggande premiss för att lösa ett kommunikativt problem på webben. Du har ett fokus som missar hela den sociala media-arenan när det enda övriga ”utbytbara” skulle vara microsites eller apps. Det är inte vad det handlar om utan om att skapa ett antal incitament för interaktivitet och konversation: det gör sällan en banner. Så förutom att vi skulle kunna diskutera banner-blindness etc så kan man fundera om en tävling som Cannes ska sätta så snäva briefer.

  • Niclas Strandh

    Jag häcklar konstant tidningsannonser :). Ja, man kan lösa en uppgift med en banner – men det är väldigt märkligt att sätta bannern som en grundläggande premiss för att lösa ett kommunikativt problem på webben. Du har ett fokus som missar hela den sociala media-arenan när det enda övriga ”utbytbara” skulle vara microsites eller apps. Det är inte vad det handlar om utan om att skapa ett antal incitament för interaktivitet och konversation: det gör sällan en banner. Så förutom att vi skulle kunna diskutera banner-blindness etc så kan man fundera om en tävling som Cannes ska sätta så snäva briefer.